6 Kasım 2015 Cuma

PATLICAN REÇELİ


Neee patlıcan reçelimiii diyen çok kişi gördüm, itiraf edeyim bende ilk duyduğumda çok şaşırmama rağmen tüm hamileliğim boyunca yediğim tek şekerli gıda olmuştu :) 



Malzemeler
1 kg körpe patlıcan
1 kg toz şeker
1,5 litre su
1 çay kaşığı limon tuzu veya yarım limon suyu
1 çubuk tarçın
3 adet karanfil

300 gr sönmemiş kireç
3 lt su

Hazırlanışı

  • Derin bir kapta su ve kireci karıştıralım,kireç dibe çökene kadar dinlendirelim
  • Bu arada patlıcanları soyalım,dilerseniz bu sırada sapları kesmeyebilirsiniz, patlıcanları ayrılmayacak şekilde 4'e keselim, çok küçük patlıcanlar tüm kalabilir.
  • Kirecin üzerindeki duru suyu dikkatlice başka kaba dökelim, bu aşamada kirecin bu kaba dökülmemesine çok dikkat edelim
  • Bu suya patlıcanları ekleyelim,üzerlerine bir tabak kapatarak suyun yüzüne çıkmalarını engelleyelim,patlıcanlar bu suda en az 12 saat kalmalı


  • 12 saat sonunda suyu süzelim,patlıcanları 4-5 kez yıkayalım ve temiz suda 15 dakika kadar bekletelim
  • Bu arada tencereye 1,5 lt suyu alalım,şekeri ekleyip kaynamaya bırakalım,kaynadıktan sonra 10 dakika daha kaynatalım, çubuk tarçın ve karanfil ekleyelim,patlıcanlarıda ekleyelim üzerine yine ağırlık kapatarak şerbeti çekmesini sağlayalım
  • Patlıcanları kontrol edelim,piştikleri zaman limon tuzu veya limon suyu ekleyerek 2 taşım daha kaynatalım

  • Reçelin suyu koyu kıvamlı olacak,olmadıysa biraz daha kaynatabiliriz.
  • Reçeli sıcak sıcak kavanoza doldurup kapağını sıkı kapatalım,soğumaya bırakalım. Buz dolabında muhafaza edelim.


Afiyetle

4 yorum:

Sefa Gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar, patlıcan reçelini ilk defa baldızımda Antalyada yedim. Çok hoşuma gitti. Fakat hiç bir zaman kendime güvenip yapamadım. Sizin anlatım ve resimler çok faydalı. Not aldım deneyeceğim. Ellerinize sağlık.
Saygılar.

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarifler paylaşıyorsunuz ellerinize emeğinize sağlık...

pınar doğan dedi ki...

Merhaba Sefa bey Hayırlı Cumalarımız olsun. Ben çok severim Patlıcan reçelini,sizin gibi cesaret edemeyenlerdendim hep hazır alırdım, şimdi keşke hep kendim yapsaymışım diyorum. Tavsiye ediyorum. Saygılar

pınar doğan dedi ki...

Çok Teşekkür ediyorum. Tariflerim begeniliyorsa ne mutlu bana. Böyle güzel yorumlar okudukça mutlu oluyorum. Sevgiler

Yorum Gönder