PEYNİRLİ MİDYE BÖREK



Malzemeler   (12 Adet için)
3 Yufka
1 çay bardağı süt
1 kahve fincanı sıvı yağ

İç Malzemesi
300 gr beyaz peynir
1 avuç kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kırmızı toz biber

Hazırlanışı

  • Öncelikle İç malzemeleri karıştıralım, elimizle karıştırırsak daha güzel sonuç alabiliriz. 
  • su ve sıvı yağı karıştıralım,
  • 1 yufkayı tezgaha serelim, fırça yardımıyla sıvı karışımdan her yerine gelecek şekilde sürelim,
  • Yufkayı 4e keselim, önce ortadan aşağı, sonra yandan diğer yana,
  • Kesilen yufkaları tek tek üçgen kenarından ve karşısından parmaklarımızla içe doğru itelim, sonrada her iki tarafı ortada birleştirelim

  • iç malzemeyi uç kısmına yayalım ve saralım, yağlı kağıt serili tepsimize ters çevirerek dizelim
  • Üzerine fırça yardımıyla yoğurt sürelim ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. Dilerseniz susam serpebilirsiniz.
Afiyetle


Yorumlar

  1. Bu börekten yapmayan bir ben kaldım galiba :) Ellerinize sağlık..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler. Mayalı hamurdan yapmak istiyorum bende, yufka ile güzel ama bence hamurdan daha lezzetli olur.. sevgiler

      Sil
  2. Çok pratik ve ekonomik vede lezzetli bir börek oluyor.Ben su ve sıvı yağ koyuyorum harcına sür süt demişsiniz sanırım su olacakl.Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Gülten hanım. Evet ben süt kullanıyorum ama birdaha dediğiniz gibi su kullanıcam teşekkürederim. Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder