25 Şubat 2014 Salı

PANKEK / PANCAKE




Malzemeler

2 Yumurta
2 Yemek kaşığı Şeker
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı un ( Bebekler içintam buğday unu)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Tavayı yağlamak için Tereyağı veya sıvıyağ



Hazırlanışı
  • Yumurtayı şekerle çırpalım
  • Sütü ekleyelim
  • Un'a kabartma tozu ve vanilyayı dökelim, karışıma ekleyelim çırpalım
  • Kekten biraz daha katı bir kıvam elde etmiş olacağız
  • Tavayı yağlayalım, hamurdan büyük bir kaşık alıp tavaya dökelim, hamur kendiliğinden yayılacaktır
  • Spatula yardımıyla alt üst ederek pişirelim
  • Renginin çok koyu olmaması ve içinin pişmesi için ocağın altını çok açmamalıyız
Pankek'in üzerine pudra şekeri serpip meyve ekleyebilirsiniz
Veya bal, şeker, nutella sürebilirsiniz.

AFİYET OLSUN



6 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

özlem Doruk dedi ki...

nutella değilde başka çikolata olmaz mı canım sevmiyorum şu nutella hastalığını

pınar doğan dedi ki...

Teşekkür ederim canım. Sevgiler

pınar doğan dedi ki...

Neden olmasın bana kalırsa hoby derim ben en çok onu beğeniyorum ama nutella vardı onu kullandım o yüzden ilk aklıma gelen nutella oldu :)

özlem Doruk dedi ki...

sıvıyağ koymadın mı canım hamuruna

pınar doğan dedi ki...

Hamurda sıvıyağ olmasına gerek yok canım zaten yumuşak oluyor, yağ ekleyip tadını ağırlaştırmaya gerek yok. :)

Yorum Gönder