HİNDİSTAN CEVİZLİ TRUFF ( TRUFFLE )

Harika bir lezzet, truff la tanışmayan varmıdır bilemiyorum ama eğer varsa çok şey kaçırmış demektir.

Truff yapımı kolay  pratik ikramlıkların ilk sırasında yer alıyor bence, benim acil durumlarımda kurtarıcımdır, her daim difrizde olan kekimde öyle tabiki :)

Truff için önceden hazırladığım kekleri kullanıyorum genelde,yani keki pişiriyorum ve iyice soğuduktan sonra difrize atıyorum,lazım olduğu zamanlarda çıkarıp truff yapıyorum.

Truff ismi nerden geliyor neden truff diye araştırdığımda öğrendim ki; Truff aslında bir mantar türüymüş, daha çok Amerika ve Avrupa da tüketiliyormuş. Bu minik toplara bu isim truff(trüff) mantarına benzediği için verilmiş, ama aslında truf mantarı siyah ve pütürlüymüş yani daha çok çikolatalı toplar için kullanılan bir tabir bu...


Truff için gereken malzemeler;

Kek, bu hazır kekte olabilir ama ev yapımı kek olması tercihimdir
200 gr. çiğ krema
80 gr beyaz çikolata 
Bulamak için hindistan cevizi


Hazırlanışı

  • Keki derin bir kabın içine elimizle güzelce ufalayalım
  • Kremayı tencereye koyup birkaç dakika kaynatalım
  • Krema kaynarken içine çikolatayı rendeleyelim, sürekli karıştıralım çikolata eridikten sonra ocaktan alalım
  • Krema ılıdıktan sonra ufalanan kekin üzerine dökelim iyice yoğuralım, üzerini streç filmle kaplayıp 3-4 saat buzdolabında bekletelim
  • Buzdolabında bekledikten sonra karışımdan küçük ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlayalım
  • Yuvarladığımız parçaları tek tek hiç bekletmeden hindistan cevizine bulayalım
  • Tekrar buzdolabında dinlendirdikten sonra servis yapalım



Ben truffla bu kadar uğraşamam bekleyemem diyorsanız kek ile çırpılmış kremşantiyi karıştırın elinizde yuvarlayıp hiç beklemeden hindistan cevizine bulayın 1 saat dolapta bekletin ve servis yapın :)



AFİYET OLSUN






Yorumlar

  1. Çok güzel bir tarif ellerinize sağlık, en kısa zamanda ben de denemek istiyorum.Ben de beklerim sevgiler
    http://eshayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürediyorum Eda hanım, denerseniz lütfen bana bildirin beğenip beğenmediğinizi :) hemen geliyorum bloğunuza. Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder