GÜL TATLISI

Gül tatlısına bayılıyorum, bana farklı ve diğer şerbetli tatlılardan daha güzel geliyor.
Tam olarak şerbetli tatlı tadında değil de kurabiye tadında olduğu için bu kadar çok seviyorum sanırım.



Maalesef yapım aşamalarını tek tek çekemedim ama çizimle anlatmaya çalıştım.
Umarım beğenirsiniz.





Malzemeler

1 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı irmik
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 paket margarin
1 pkt. kabartma tozu
4 su bardağı un


Şerbeti için

4 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1/2 limonun suyu

içi için

Ceviz içi




Hazırlanışı

  • Yumurtayı rengi açılana kadar çırpalım
  • Sonra diğer tüm malzemeleri teker teker ekleyip hamur elde eldelim
  • Hamuru tezgahta açıp Bardak yardımıyla keselim
  • Yuvarlak şeklindeki hamurların karşılıklı kenarlarına bıçakla çizik atalım
  • ortasına ceviz içi koyup yaprakları tek tek sararak gül şekli verelim
  • Fırın tepsisine dizelim, 175 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim
  • Şerbeti hazırlayalım ve soğutalım
  • Tatlıyı fırından çıkarınca soğuk şerbeti üzerine dökelim
( Dikkat: Tatlı sıcak, şerbet soğuk olacak)





Yapım aşamasını elimden geldiğince çizimlerle anlatmaya çalıştım umarım başarılı olmuşumdur


 
 
BUYURMAZMISINIZ :)
 
 




AFİYET OLSUN

Yorumlar