KARIŞIK TURŞU

Malum turşu zamanı, kışlık hazırlıklara biraz geç kalmış olsamda şanslıyım herşeyin en iyisini bulabildim diyebilirim


                                                                        Malzemeler
 
Orta boy salatalık
Orta boy ve ince acur
Havuç
Sivri biber ( kıl biber)
Bolca sarımsak
1 su bardağı nohut
1 bağ maydanoz
5 kg.lık kavanoz için 3 yemek kaşığı kaya tuzu
5 kg.lık kavanoz için 4 su bardağı sirke ve 1 yemek kaşığı limon tuzu
 
 
2,5 kg.lık kavanoz için 1,5 yemek kaşığı kaya tuzu
2.5 kg.lık kavanoz için 1,5 su bardağı sirke ve 1 tatlı kaşığı limon tuzu
 
 
Turşu yapımında kullanacağınız suyun mutlaka kaynamış soğumuş olması gerekiyor, veya hazır kaynak sularından kullanabilirsiniz.
 
 
 
Hazırlanışı
 
  • Sirke limon tuzu ve kaya tuzunu karıştıralım
  • Ben acurları boylarına göre 2 ye ayırdım, küçük olanları tüm, büyük olanları keserek kullandım,
  • Salatalık, havuç ve biberlerle karıştırdım,
  • Kavanoza önce bir avuç nohut attım, üzerine karıştırdığım malzemelerden bir kat, bir kaç adet sarımsak ve nohut, yine bir kat malzeme olarak dizdim
  • Üzerine sirke karışımını döktüm ve kaynamış soğumuş su ekledim en üste maydanoz yerleştirip kavanoz kapağını sıkıca kapattım
  • Son olarak bir kaç kez kavanozu ters yüz yaparak karışmasını sağladım ve kışlık olarak kaldırdım
 
 
 
işte bu kadar
 
AFİYET OLSUN
 
 

Yorumlar