BAKLAVA YUFKASIYLA ÇITIR ÇITIR KIYMALI BÖREKLER

Mmhhhhhh enfes bir tat, baklava yufkasıyla kıymalı börek denemediyseniz çok şey kaçırmışsınız demektir. Ne hazır yufka nede el açması yufka ile yapılan kıymalı börek bu denli lezzetli olmuyor. Tadına doyamacağınıza emin olabilirsiniz.

Baklava yufkasıyla Tahinli ıspanaklı Börek Tarifim ise BURADA

Malzemeler

Yufka ve sarmak için kullanılacak malzemeler:

30 adet baklavalık yufka ( 30 adet börek çıkıyor)
1 çay bardağı sıvıyağ


İç harcı:

250 gr kıyma
2 orta boy soğan
1 çay kaşığı salça( olmasada olur - benim tercihim)
tuz, karabiber, yenibahar
2 yemek kaşığı sıvıyağ

üzeri için
1 çay bardağı kadar yoğurt




Hazırlanışı

  • Soğanları yemeklik doğrayalım ne kadar ince ve küçük olursa o kadar iyi olur
  • Soğanları sıvıyağda pembeleşinceye kadar soteleyelim, bir çay kaşığı salçayı ekleyelim
  • Kıymayı ekleyip kavurmaya devam edelim
  • Kıyma pişmeye yakın baharatları ekleyip karıştıralım ve ocaktan alıp soğumaya bırakalım
  • Yufkadan bir tane alıp tezgaha serelim yumuşak bir fırça yardımı ile bastırmadan sıvıyağ sürelim, üzerine bir yufka daha serelim onuda yağlayalım ve üçüncü kat yufkayı serip yağ sürmeden bir tarafına kıymalı harçtan koyalım ve saralım
  • Diğer tüm yufkaları bu şekilde sardıktan sonra, fırın tepsisine yağlı kağıt serelim
  • Börekleri istenilen boyda eşit parçalar halinde keselim. ben bir yufkayı 3 eşit parçaya kesiyorum. yani fotoğraftaki gibi oluyor.
  • Kestiğimiz börekleri tepsiye dizelim üzerlerine ince tabaka halinde yoğurt sürelim ve 170 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.

Üzeri için yumurta kullanmaktansa yoğurt kullanmayı tercih ediyorum, çünkü yumurta koku yapıyor ve yerken bu kokuyu almak istemiyorum. Yoğurtta yumurta gibi çok güzel renk verebiliyor hamur işlerine ve ben genellikle yoğurdu tercih ediyorum. Sizelerede tavsiye ederim.


Yorumlar

  1. ellerine sağlık çoook lezzetli görünüyor....

    YanıtlaSil
  2. ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim.elinize sağlık çok güzel görünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Şu baklava yufkalı böreği denemeyen bir ben kaldımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikalar yaratıyorsun sen canım bunuda denersin elbet bir gün :)

      Sil
  4. Hemen bende deneyecem çok güzel görünüyor canım seninde ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. sağol canım benim dene şiddetle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  6. Nasil sarildiginida ekleseniz keske
    Zira 3kat yufka nasil sarilmis tarifi yok
    Emeginize saglik.cok canim cekti. Cok guzel gorunuyor.

    YanıtlaSil
  7. Baklava yufkası çok ince bir yufka olduğu için normal yufkadan daha kolay sarılıyor, 3.kata gelindiğinde iç malzeme konuluyor ve rulo şeklinde sarılıyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. hazırlayıp bir gün budolabında beklese sorun olur mu acaba yapışır mı yufkalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç denemedim ama baklava yufkasì kullanma amacimiz çitir olmasi, buz dolabinda kalirsa yumusayabilir ve çitir çitir olmaz diye düsünüyorum..ki öyle de olacaktir. Sevgiler

      Sil
  9. Hayatımda yediğim en güzel börek oldu bu <3 Herkes çok beğendi :) Tarif için çok çok teşekkür ederim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder