MEYVE SALATASI (kış meyveleri ile)

Merhabalar kış aylarının en sevdiğim yanı portakal ve mandalina gibi mükemmel meyvelerin olması.e havalarda serinlemeye başlayınca mandalina ve portakala saldırışımda başladı :) Geçen yıl mayıs ayından kasım ayına kadar yediğim mandalinaların haddi hesabı yok, hamileliğim boyunca mandalina yedim halbuki çok fazla tüketen biri değilimdir. Hamileliğimin ilk ayları Kırklareli de geçti ve o kadar küçük bir ilde bile hamile manavı vardı birde olmasaydı halim harapmış demekki, mandalina diye gezerdim tüm şehri herhalde :)

Yaz ve kışın vazgeçilmezidir bizim için meyve salataları, Bu salata kış meyveleriyle yapıldı. Bence meyve salatası kış meyveleriyle daha bi güzel oluyor ve ben meyve salatasına öyle krema, krem şanti veya şeker eklemeyi sevmiyorum vitaminini koruyacak şekilde tüketmek daha doğru bence.

Benim minik canavarım kürşad rahat durmadığı için fotoğraf pekte net olmadı maalesef

Tarifimize geçelimmi



Malzemelerimiz 2 kişilik

1 büyük boy portakal
2 mandalina
1 muz
1 nar
1 Elma
1 Kivi
5 Adet çekilmiş Ceviz
1 avuç ( 1 yemek kaşığı dolusu ) çekilmiş  fındık
1 tatlı kaşığı tarçın

Hazırlanışı


  • Tüm meyveler iyi yıkandıktan sonra kabuklarını soyalım ve minik küpler halinde doğrayalım
  • Narı ortadan kesip kabuk kısmından bıçak sapı veya tokmakla vurarak ayıklayalım
  • Doğranan meyvelere Tarçın ekleyelim 
  • Çekilmiş ceviz ve fındığıda ekledikten sonra karıştıralım
  • Karıştırırken meyvelerin ezilmemesine dikkat edelim
  • Kase veya Kuplarla servis edelim


Dilerseniz servise sunmadan önce üzerine biraz bal gezdirebilirsiniz
 tam bir vitamin deposu dimii


AFİYET BAL ŞEKER OLSUN





Yorumlar

  1. ohhh bol vitamin.harika.afiyet bal olsun canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten bol vitamin ben pek meyve tüketmeyen biri olarak salatayı çözüm yolu olarak gördüm böyle yemek güzel oluyor :) Teşekkürederim. Sevgiler

      Sil
  2. Ellerinize sağlık
    Bende çok çok severim
    Kış meyveleriyle ayrı bir güzel oluyor
    Tatlı krizlerine pratik sağlıklı bir çözüm
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Tatlı krizi geliyosa meyve asla tatmin etmez beni illaki yemeliyim o şekerli glikozlu tatlılardan :) Biri tatlımı dedi :))

      Sil

Yorum Gönder