14 Ağustos 2013 Çarşamba

ŞEKERLİ LEBLEBİ TOZU

Leblebi tozunu 80 li ve 90 lı yılların bakkal amcaları- teyzeleri satardı hatırlarmısınız. Basit bir plastik kasenin içinde üzerinde kendi kaşığı vardı,minicik spatulaya benzer bir kaşıktı. Ağzımıza bir kaşık atıp hemen konuşabiliyormuyuz diye denemeler yapardık içinde p harfi geçen kelimeleri söyler sonrada boğulurduk :) . Leblebi tozu yemeyen birine yedirip konuşturmak ve öksürükle boğulmalarını izleme
kte ayrı bir zevkti :)
Yıllar yıllar geçti küçük bakkallar yerini büyük marketlere bıraktı,çocukluğumuzuda aldılar bizden,şehirler büyüdü avmler çoğaldıkça bizlerde büyüdük ama içimizdeki çocuk hep o eski zamanlarda kaldı. şimdi bizim çocuklarımız ne o gerçek leblebi tozunu,ne o gerçek horozlu şekeri hiç bilmeyecekler. desemdee ben oğluma benim çocukluğumu yaşatmaya kararlı bir anneyim. Oğlum şimdiki çizgi filmler yerine tom jery,red kit,haidi,ninja kaplumbağalar,twity.. ve aklıma gelmeyen o güzelim eski çizgi filmleri izleyecek. Ve eskiden bakkalda satılan leblebi tozunu ve meyve sularından yapılan eskimoları  annesinin elinden yiyebilecek...
. :)

 Leblebi tozu için Sarı lebleli ..tuzlu veya tuzsuz farketmiyor..ve pudra şekerine ihtiyacımız var...



Ben leblebiyi rondodan geçirdim içinde parçalar kalmıştı o yüzden birde tahta tokmakla bi güzel dövdüm,aynı miktardan biraz eksik pudra şekeriyle iyice karıştırdım ve leblebi tozumuz hazır oldu
.


AFİYET OLSUN :) Sevgiler....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

İYİ YÖNTEMMİŞ DENEYECEĞİM (isimsizanonim)

Yorum Gönder