14 Temmuz 2013 Pazar

KAYISI KOMPOSTOSU- KAYISI HOŞAFI

Aah ah geçen Ramazan geldi aklıma,eşim yanımdaydı her gece sahur sofrası hazırlardım ve her iftarda sofrada mutlaka hoşaf olurdu. Bu yıl ve gelecek Ramazandada bunları yaşayamayacağım için çok üzgünüm.

Allah kısmet ederse 2015te Ramazan ayında birlikte olacağız ve iftar için sana yine hoşaf yapacağım kocacııımm :) Bak bugün sırf seni yanımda hissedebilmek için yaptım bunu. Biliyosunki hiç sevmem ve sen yemezsen dolapta öylecee durur hiç kıpırdamadan :)
Sana hoşaf yaptım ben yedim aşkım hissettinmi :)

     

Malzemeler
200 gr kuru kayısı
1 çay bardağı toz şeker


6 su bardağı su

isteğe bağlı karanfil eklenebilir, yine isteğe bağlı şeker miktarı arttırılıp azaltılabilir. En makbulü tabiki şeker kullanmadan yapılan hoşaftır.

Hazırlanışı
Kayısıları 10 dk suda bekletelim ki kumu tozu gitsin. Tencereye 6 bardak suyu doldurup kaynatalım,kaynayınca tekrar sudan geçirdiğimiz kayısıları ekleyelim ve yumuşayana kadar kaynamaya bırakalım. Kayısılar yumuşayınca şekeri ekleyip eritelim ve hoşafımızı ocaktan alalım,soğumaya bırakalım.
 Eğer karanfil kullanacaksak su kaynarken içine atmamız gerekiyor ve hoşafı ocaktan aldığımızfa içinden çıkaralımki acı bir tat bırakmasın.


Hoşafı soğuk servis edelim.

AFİYET OLSUN





2 yorum:

Gamze dedi ki...

Ellerinize sağlık.Bu sıcak günlerde buz gibi komposto ne güzel gider.

pınar doğan dedi ki...

Teşekkürederim. özellikle ramazan ayında değilmi :)

Yorum Gönder