ÇÖKELEK ve ÇÖKELEK SALATASI

Çökelek yaz aylarında çay saatlerinde olmazsa olmazımız, kahvaltılarda sade olarak çay saatlerinde ise salatasını yaparak tüketiyoruz çökeleği.

Geçen hafta annemle balkonda saatlerce uğraştığımız çökeleklerimiz kurudu istediğimiz lezzette oldu ve salata içinde yerini aldı bile..

Çökelek taze olarak satılıyor, annem her yıl 20 kg. kadar alıyor önce inceleyip bişeyler bulursa temizledikten sonra topaklanan çökelekleri eliyle ezerek dağıtıyor,sonra bolca kekik ekleyip bir güzel yoğuruyor ve bir gece dinlendiriyor, dinlenen çökeleğe eliyle yuvarlak şekiller verip tepsilere diziyor ve güneşte kurumaya bırakıyor. Kötü bir yanıda güneş gidince tepsileri güneşli bir yer bulup oraya taşımak oluyor :)



Güneşte kuruyan çökeleklerimiz hazır ve bizde hiç vakit kaybetmeden o özlediğimiz lezzete kavuşuyoruz



Malzemelerimiz

2 kurutulmuş çökelek
1 büyük soğan
1/2 bağ maydonoz
2 büyük domates
tuz,zeytinyağ,tozbiber

Hazırlanışı

Soğanı küçük küçük doğrayalım tuz ekleyip elimizle ezelim, çökeleği bıçakla sıyırarak doğrayalım soğanla birlikte yine elimizle ezelim, küçük doğranmış maydonozları,domates ve diğer tüm malzemeyi ekleyip karıştıralım. Salatamız hazırr..


AFİYET OLSUN

Yorumlar

  1. Çökeleği çok severim dediğin gibi Bodrum'da yaşarken kahvaltıda mutlaka olurdu. Ama böyle kurutma sistemini bilmiyordum. Çok ilginç.

    YanıtlaSil
  2. Kurutulmuş çökeleği tavsiye ederim ilhan bey, emin olun tazesini birdaha yemezsiniz :) Hatay ve Adanada çökelek bu şekilde tüketiliyor. saygılar

    YanıtlaSil
  3. Çökeleğin bu şekilde tüketildiğini ilk defa görüyorum Pınarcım,yeni bir şey daha öğrendim ,eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ablacım. İlhan bey böyle bilmiyordum yazınca bende araştırdım internette gerçekten hiç kurumuşuna rastlamadım ama çok şey kaybediyosunuzzz dedim içimden :))) denemeni tavsiye ederim ablacım, 1 tane yap kurut eminim çok beğeneceksin

      Sil

Yorum Gönder