21 Haziran 2013 Cuma

PUDİNGLİ KURABİYE ( toz pudingli kurabiye)


Benim meşhuurrr pudingli kurabiyelerim. Bir ara çok takmıştım hemen hemen her gün fırında yerini alırdı o yüzden meşhur oldular birazcık :)


Malzemeler

1 paket toz puding 
1 su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un



pudra şekeri ve toz pudingi karıştıralım, sıvıyağ ekleyip şekeri elimizle eritelim,






daha sonra unu eleyerek karışıma ekleyip yoğuralım, yumuşak bir hamur elde etmeliyiz ama elimizede yapışmamalı. Eğer unun az geldiğini düşünüyorsanız ilave edebilirsiniz.

çünkü her markanın ürününde un ilave edip eksiltmek gibi durumlarla karşılaşabilirsiniz.


Hamurdan parçalar koparıp avcumuzda yuvarlayarak şekil verelim,yağlı kağıt serili tepsiye dizip 160 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dk. pişirelim.
*******************
Bunlar çay saati için




********************

Bunlarda türk kahvesi yanında ikram için



28 yorum:

belguzaranne dedi ki...

günaydın elıne sağlık canım nefıs görunuyor

pınar doğan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
pınar doğan dedi ki...

Günaydın ablacım çok sağol :)

ferahcalezzetler dedi ki...

Un kurabiyesi tadında nefis oluyor, eline sağlık pınarcım:)

pınar doğan dedi ki...

Teşekkürler ablacım.ben kremşantili kurabiyeyi un kurabiyesine benzetiyorumda pudingli kurabiye daha çok pastane kurabiyesi gibi oluyor ama ikisinede bayılıyorum

KENDİMCE SEYLER dedi ki...

benim de favori tariflerim arasındadır,ellerine sağlık:)

Juliette dedi ki...

biraz önce denedim tarifinizi. 1/3 ölçü yaptım malzemeler az oldu ama sonuç mükemmel :)) ellerinize sağlık

pınar doğan dedi ki...

Teşekkür ederim Juliette sizinde ellerinize sağlık. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Denedim fakat bisileri yanlış yaptim galiba pinar hanim püf noktası varmi acaba? Benim kurabiyeler kafa kirar:-)

pınar doğan dedi ki...

Unu fazla kullanmışsınızdır mutlaka,birde tarifte belirttiğim gibi her marka puding aynı olmuyor,pudinge göre unu azaltmanız veya arttırmanız gerekiyor

alkan karasu dedi ki...

pınar puding kullanmak mı gerekiyor belirttiğiniz tarifte

pınar doğan dedi ki...

Evet. Toz puding kullaniyoruz. Marka farketmiyor ama ben dr.la baslayani tavsiye ediyorum

Adsız dedi ki...

çok güzel bir tarif, paylaşım için teşekkürler. muzlu puding ile denedim, unu elemeyi unutmuştum, elimde de başka marka bir puding vardı ama sonuç yine de güzel oldu. fırında pişirirken 2-3 dk fazla bırakmak bile kurabiyenin altının kızarmasına yol açabiliyor, 15 dk idealmiş. bir sonraki yapışım çilekli-muzlu-kakaolu pudingler ile ayrı ayrı deneyip bir tabakta birçok renkli kurabiye yapmak olacak. buzdolabında saklanınca ömrünün de uzun olacağını düşünüyorum.

pınar doğan dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim. Evet 15 dk. Dan az pişince içi hamur kalıyor,fazla pişince kenarları yanıyor. Yapıp deepfreeze atabiliyosunuz,çıkarınca çözdürmeye gerek yok bırakın kendi çözülsün yeni pişmiş gibi oluyorn sevgiler

Unknown dedi ki...

Margarin yok mu ya

pınar doğan dedi ki...

Hayır tarif aynen böyle,margarin kullanmıyoruz

filiz dursun dedi ki...

Kabartma tozu kullanmıyor muyuz

pınar doğan dedi ki...

Bu tarifte Kabartıcılara ihtiyacımız yok Filiz hanım. Tarif aynen bu şekilde. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Benim ki iki buçuk un aldi bakalım nasıl olacak şimdi fırında

pınar doğan dedi ki...

Nasıl? Umarım beğenmişsinizdir. Sevgiler

Adsız dedi ki...

SüPer bi tarif yemeye doyamıyorm pastane kurabiyesi gibi yapimi da kolay :-):-)

pınar doğan dedi ki...

Beğenmenize sevindim. Bizde cok seviyoruz pudingli ve kremşantili kurabiye hiç eksik olmaz fırindan :)

Makyajlı Betty dedi ki...

Merhaba, bu tarifle ilgili bir sorunum var, yardımcı olabilirseniz sevinirim. Fırında geçen 15 dakika sonrasında çıkartıp baktığımda pişmemiş gibi geldi, 10 dakika daha pişirdim, dışı yumuşak, içi bayağı sert oldu kurabiyelerin. Yani 15 dakika yeterli mi? Pişmemiş gibi görünse bile, soğuyunca mı anlaşılır?
Bir de içindeki toz şeker erimemişti, ve ağızda çıtır çıtır yapıyordu, sizde de böyle mi oluyor?

pınar doğan dedi ki...

Merhaba. Genelde kurabiyeler fırından çıkarıldığında yumuşak olur ve dağılır hiç dokunmadan soğumalarını beklemeniz gerekir, soğuyunca toparlanır kurabiye kıvamı alır, hemen her kurabiye böyledir. Bu kurabiye için 15 dakika ideal süre bazen 10 dakika bile yetebiliyor. Siz toz şeker kullanmışsınız galiba pudra şekeri kullanmamız gerekiyor. Sevgilerimle

Makyajlı Betty dedi ki...

Pudra şekeri kullanmıştım ama, pudingin kendi içindeki şeker; toz şeker. Bu acemiliğime geldi, tekrar deneyeceğim :) Cevapladığınız için teşekkür ederim, sevgiler :)

pınar doğan dedi ki...

Ben Teşekkür ederim. Dr oetker puding kullanın en iyi sonuç onunla çıkıyor :) sevgiler

Sevil Alkan dedi ki...

Merhaba
Benim bu tarifte anlamadığım şey toz puding le pudra şekerini ilk başta karistiriyoruz ya.acaba pudingi toz halinde mi karistiriyoruz yoksa pudingi önce yapıp öyle mi pudra sekeriyle karistiriyoruz.ilk başta hata yapmamak için soruyorum ondan merak ediyorum. Aciklar misiniz?nasıl oluyor.cevaplarsanız sevinirim sevgilerimle☺

pınar doğan dedi ki...

Puding toz olarak kullanılıyor Sevil hanım.

Yorum Gönder