2 Şubat 2013 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Pırasa bizim (ben ve eşim) sevmediğimiz bir yemekti, ben pişirene kadar :) kendimi övmek gibi olmasın güzel bir lezzet yakalıyorum bu yemekte.  Zeytinyağlı pırasayı ilk yaptığımda eşim bu ne ben yemem bunu demişti, sevmediğini biliyordum ama beni kırmaz yer demiştim kendi kendime, e yemem deyincede üzülmüştüm tabiki, çünkü ilk kez yaptığım bir yemeğe karşı çıkmıştı. Ama sonuç kötü olmadı tadına baktı çaktırmadan tabağı önüne çekti ve afiyetle yedi, ogün bugündür pırasa pişer oldu evimizde. İyide oldu aslında bakın ne kadar çok faydası varmış.



Pırasanın Faydaları (Alıntı)


Pırasanın faydaları arasında en öne çıkanı yüksek miktarda lif içerdiği için kabızlığa iyi gelmesi ve bağırsakların daha düzenli çalışmasını sağlamasıdır.
İçerdiği yüksek vitamin ve mineraller ile bağışıklık sistemini güçlendiren pırasa bu nedenle mevsimsel salgınların arttığı dönemlerde özellikle tüketilmelidir. Yapılan bilimsel araştırmalar ile pırasanın içeriğinde bulunan etken maddeler ile kansere karşı koruyucu etki gösterdiği ispatlanmıştır. Her geçen gün artan kanser vakalarından korunmak için sebze tüketmenin önemi büyüktür. Bu sebzeler arasında öne çıkanlardan biri de pırasadır. Ayrıca düzenli olarak pırasa yiyen kişilerde kolestrol ve şeker seviyelerinin normal değerlerde olduğu saptanmıştır.



MALZEMELER
2 bağ pırasa
1 Büyük soğan
2 havuç
1 çay bardağı zeytinyağ
1 yemek kaşığı salça
tuz,yenibahar
1 çay kaşığı şeker



Öncelikle Pırasaları temizleyelim ve yıkayalım, yıkadığımız pırasaları 2 parmak kalınlığında doğrayalım, bir yandanda soğanları ince kıyıp zeytinyağda pembeleşinceye kadar kavuralım,salçamızı ekleyip hemen ardından havuçlarıda ekleyelim ve kavurmaya devam edelim,pırasaları, tuzu ,yenibaharı , şekeri ekleyip tencerenin kapağını kapatalım.
Ben su eklemeden pişiriyorum pırasalar kendi suyunu bırakınca ocağı kısıp yavaş yavaş pişmesini sağlıyorum.

Zeytinyağlı yemeklerde mutlaka toz şeker kullanırım, sebze yemeklerinde sebzelerin rengini koruduğunu ve daha lezzetli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca zeytinyağlı yemekleri ılık yemeyi tercih ediyorum, zaten sıcak olarak yediğinizde bir tat alamadığınızı farkedersiniz.



AFİYET OLSUN

1 yorum:

özlem Doruk dedi ki...

bende kendim yapınca sevdim, annemde yapınca yerdim ama annemde çok güzel yapar :) ellerine sağlık kuzucum

Yorum Gönder