TEPSİ KEBABI - KİLİS TAVA

Adındanda anlaşıldığı gibi Gaziantep Kilise özgü bir yemek. Tepsi yemekleri diğer yemeklerden daha kolay geliyor bana, kilis tava çok sık yaptığım bir yemek. Antepte kilis tava adıyla, Hatayda sini köfte veya sini kebap adıyla Adanada ise Tepsi Kebabı adıyla bilinir.







MAZLEMELER

1 kg orta yağlı kıyma
1 orta boy soğan
3 diş sarımsak
2 kırmızı (salçalık) biber
 1 kahve fincanı sıvıyağ
yarım demek maydonoz
karabiber,kimyon,pul biber,tuz
1 yemek kaşığı biber salçası


Üzeri için

2 Domates
2 yeşil biber
1 çay bardağı su


HAZIRLANIŞI

2 kez çekilmiş kıymaya,ince doğranmış soğanı,ezilmiş sarımsakları,ince kıyılmış maydonozu,çok ince kıyılmış kırmızı biberleri,baharatları, salçayı ve 2 kaşık sıvıyağı ekleyip iyice yoğuruyoruz, yağlanmış tepsiye elimizle bastırarak yayıyoruz. Domatesleri halka halka,biberleride uzun doğrayıp kıymanın üzerine diziyoruz,1 çay bardağı suyu üzerine döküp 200 derece fırında pişiriyoruz.


AFİYET OLSUN

Yorumlar

  1. eşim antakyalı sık sık büyükler tarafından yapılıyor fakat ben hiç denemedim işallah bende bu tarifle haz alıp denerim..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka deneyin hande hanım,hem eşinizde sevinir :)

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık banada beklerim çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürederim ebru hanım. Hemen geliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba pinar hanim esim tarifinizi kesfetmis bana yapmami soyledi. Malesef tepsim olmadigi icin borcama yapmak zorunda kaldim. Lezzetinde bi farklilik olurmu acaba? Suan firina vermek uzereyim :) tavsiyelerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırına vermişsiniz zaten ne desemki bilemedim şimdi :) borcamda denemedim hiç ama tepside yaparsanız daha lezzetli olur :)

      Sil
  6. pınoşcumm ilk defa yapıcam güzel olur umarım

    YanıtlaSil
  7. güzel olacağına eminim :) yoruma keşke isimde yazsaydınız. pınoşçumm denildiğine göre çook yakınız ama ben kim olduğunuzu bilemedim şimdi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder