PALYAÇO KÜLAHI ( MİLFÖYLÜ TATLI KÜLAHLAR)









MALZEMELER
 ( 8 kişilik)

10 adet milföy hamuru( ben kepekli milföy kullandım)
6 adet korne kalıbı ( külah şeklinde metal kalıp)
üzeri için pudra şekeri

MUHALLEBİ MALZEMELERİ
4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin
isteğe bağlı kurutulmuş meyve parçacıkları,damla çikolata veya minik şekerler kullanılabilir
ben kuru meyve parçacıkları kullanmayı tercih ettim


MUHALLEBİNİN HAZIRLANIŞI
Tüm malzemeleri tencere alıp tel çırpıcıyla karıştırarak pişirelim ve soğumaya bırakalım


MİLFÖY KÜLAHLARININ HAZIRLANIŞI

Öncelikle kalıplarımızı sıvıyağ ile yağlayalım, milföy hamurlarını merdaneyle yarım cm kalınlığında açalım ve şeritler halinle keselim







Yağladığımız kalıplara kestiğimiz şeritleri kıvırarak saralım




sarma işlemine kalıbın sivri kısmından başlarsak daha kolay sarabiliriz




milföy külahlarımız pişince kalıptan rahat çıkması için kalıpların geniş ağızlı kısmında pay bırakalım,

hazrladığımız palyaço külahlarını önceden ısıtılmış 180 derece fırında milföyler hafif kızarana kadar pişirelim.




pişen külahları kalıplardan dikkatlice çıkaralım




Daha önce hazırladığımız muhallebiyle külahlarımızın içini dolduralım




muhallebiler külahtan taşacak şekilde doldurulduğu zaman külahlar daha güzel görünüyor



Doldurma işlemimiz bitince külahlarımızın üzerine pudra şekerini eleyerek serpelim.





Kepekli milföy kullandığım için rengi normal milföyden koyu görünüyor
Daha önce yapmış olduğum külahlarıda sizlerle paylaşmak istedim, sade milföy kullanırsanız külahlar fotoğraftaki gibi olacaktır










AFİYET OLSUN





Yorumlar

  1. harikaymis bunlar! (: cok lezziz görünüyorrrrr.. bu arada banada beklerim. öptümmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekküredferim hemen geliyorum :)

      Sil
  2. Bir Tatli yemek icin sacma bir zahmet! Biraz tuhaf bir yemek kültürü!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutfakta zaman geçirmeyi, farklı lezzetler çıkarmayı seven biri için hiç bir zahmet saçma değildir diye düşünüyorum. Bana saçma gelseydi blog kurmaz tariflerimide yayınlamazdım. yani ben sizin saçma gördüğünüz bu tatlıyla uğraşmayı seviyorum ve her zaman severek yapıyorum :) saygılar

      Sil
  3. Yalniz milfoyleri neden kivirdiniz acaba.Kivirmadan sarinca daha guzel oluyor goruntusu bence...saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız tuzlularda kıvırmadan sarıyorum, şekerli olunca kıvırıyorum . pudra şekerini kıvrılanın üzerine serpince daha bir hoş görünüyor gözüme o yüzden sanırım. SEVGİLER

      Sil
  4. hiç de saçma bir tarif değil daha önce yedim denedim ama külah kalıbım olmadığı için yapamadım ama milföyleri dörde bölüp pişirdim pişdikden sonra aralarına krema sürüp kapattım üzerine yine aynı pudra şekeri yaptım çook lezzetli bir tatlı yapanın ellerine sağlık:D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder