21 Şubat 2013 Perşembe

MAKLUBE

Maklube Mardin yemeği olarak bilinir, kalabalık ortamlarda sık yapılan bir yemektir, neden kalabalık derseniz hemen açıklayayım; maklube pişirilince öyle her yemek gibi kepçeyle,kaşıkla tabaklarla teker teker sunulan bir yemek değildir, tencere tepsiye ters çevrilir ve genelde herkes aynı tepsiden yer, sunumuyla göz dolduran,lezzetiyle tadı damaklarda kalan maklubenin türkçe anlamı kapatılmış,ters çevrilmiş demektir.



Her ne kadar kalabalık ortamlarda yapılması gereksede, biz bu yemeğe bayılıyoruz ve kalabalık veya yalnızlık dinlemeden her fırsatta yapıyoruz. Buda sadece eşim ve kendime yaptığım Maklubem..

daha güzel resimlerle anlatmak isterdim ama  acilen yapılan 2 kişilik bir yemek olduğu için ancak bu kadarını sunabiliyorum sizlere..

gelecek günlerde süslü çeşit çeşit maklubeler için www.pinardantatlar.com a uğrayabilirsiniz.




MAKLUBE İÇİN GEREKEN MALZEMELER

1 kg kırmızı et ( kırmızı et sevmeyenler tavuk etiylede yapabilirler)
5 su bardağı pirinç(osmancık veya baldo tercih edilebilir)
3 büyük boy patates
2 orta boy soğan
4 yemek kaşığı tereyağ
6 su bardağı et suyu
sunum için süzme yoğurt, yeşil salata, turşu


HAZIRLANIŞI

Etleri haşlamakla başlayalım yemeğimize, haşlanan etleri bir kenarda bekletelim, patatesleri küp küp veya halka halka doğrayıp kızartalım onuda beklemeye alalım, pirinçlerimizi yıkayıp süzdükten sonra terayağda kavuralım tuzunuda ekleyelim ocaktan alalım, maklube yapacağımız tenceremize ( orta boy bir tencere olacak) haşlanmış etin yarısını dizelim üzerine halka halka doğranmış soğanlarımızı ve az miktarda kızarmış patates dizip pirinçlerin yarısını üzerlerine dökelim, ikinci katımızıda aynı şekilde dizip kalan pirinçleri ekledikten sonra haşladığımız etlerin suyunu ilave edelim ve pişmeye bırakalım. Pişen maklubemizin üzerine yuvarlak bir tepsi kapatıp ters çevirelim, tencereyi kaldırmadan önce kenarlarını yeşil salata ve yoğurtla süsleyelim ve en son tencereyi kaldırıp servise sunalım.



AFİYET OLSUN








3 yorum:

ömür inandı dedi ki...

öğrenciyken en sık yediğimiz yemektir maklube:)görünce çok hoşuma gitti elinize sağlık bende beklerim sevgiler

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Azeri yada türkmen pilavıda denir diye biliyorum
Öğrencilik yıllarında bizimde yemişliğimiz var
Tadı hala damağımdadır,neden hiç yapmadım diye sorguluyorum şuan kendimi:)
Ellerinize sağlık sevgiler:)

pınar doğan dedi ki...

öylemi ben mardine özgü diye biliyordum sayenizde öğrenmiş oldum :) teşekkürler.Tadı damaklarda kalan nadir yemeklerden biridir maklube. Tam öğrencilere göre kalabalık ortamda bereketi artıyor maşallah :) beğenmenize sevindim :)

Yorum Gönder