3 Şubat 2013 Pazar

ANNECİĞİMİN MEŞHUR YEMEKLERİNDEN ; TAVUK KÖFTE




Anneciğimden öğrendiğim bir yemek daha. Hiç bir zaman annem yemek yaparken yanına gidip nasıl yapıyorsun diye sormadım hep uzaktan izleyerek öğrendim. Bu yemekte onlardan biri..

TAVUK KÖFTE











MALZEMELER
4 Tavuk göğüs
2 diş sarımsak veya 1 büyük soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz,karabiber,yenibahar
1 tatlı kaşığı biber salçası


Tavukları rondoda çekip bir kaba alalım, sarımsakları veya soğanlı yapacaksak soğanları ince kıyıp tavuklara ekleyelim yoğuralım salçayı,sıvıyağı  ve baharatlarıda ekleyip yoğuralım. Yarım saat buzdolabında bekletelim. İster yuvarlak köfteler ister uzun köfteler yapıp tavaya dizelim çook azz  suda pişirelim.
Ben ağır olmaması için kızartmıyorum, tavada az suda kendi buharıyla pişirmeyi tercih ediyorum, tadınıda kızarmıştan daha çok seviyorum.



AFİYET OLSUN

2 yorum:

Ebrunun Mutfagi dedi ki...

valla tavuk köfteyi bende evde yapıyorum blogumda da yer vermiştim dışarda hazır satılanlarda ne var ne yok bilmiyoruz evde katkısız doğal yapmak varken hede bu kadar pratikken ellerine sağlık sevgiler

pınar doğan dedi ki...

teşekkürederim :) doğru söylüyosun canım,özellikle tavuk dışarıda yenmemeli bence

Yorum Gönder