SOĞAN DOLMASI


Patlıcan dolması yaparken artan içten ne yapabilirim diye düşünürken patates doldurdum biber doldurdum içi o kadar çok yapmışımki bir türlü bitiremedim, gözüm soğana takıldı, hadiiiii patlıcan patates biber oyulurda soğanı nasıl oyacağım diye düşünürken anneciğim imdadıma yetişti, kızım onları önce haşlaman lazım sonra içini çıkaracaksın dolduracaksın dedi. Haşladım ama Yoğun soğan tadının dolmayı bozacağını düşünüp içini çıkarıp doldurmadım.

Şöyle bir anlatım daha açıklayıcı ve doğru olacak sanırım :)



soğan dolması yapmak için öncelikle büyük soğanları seçtim. Soyduktan sonra haşladım.
Yumuşayan soğanları bir yanından kesip yaprak yaprak ayırdım.
 Soğanın ortasındaki en küçük yapraklar maalesef kullanılamıyor.
 Hazırladığım artan dolma içinden bir tatlı kaşığı kadar soğanın bir kenarına koyup sardım.
 soğanlar dolmadan baya bi geç pişiyor o yüzden ara sıra suyunu kontrol etmek lazım
 işte mükemmel sonuç. Bayıldım. Mis Mis. Gerçekten harika bir lezzeT çıktı ortaya.
ogün bu gündür soğan dolmasını her fırsatta yapıyorum. En çokta Dolmadan artan içlerle tabiki :)  soğanda doldurulurmuymuş diyenler oldu, tadına baktıktan sonraki yüz ifadelerini görmek çok hoşuma gidiyor :) Umarım sizlerde beğenirsiniz.


SOĞAN DOLMASI İÇ MALZEMELERİ

1 çay bardağı pirinç
1 yemek kaşığı biber salçası
1 büyük domates
tuz,karabiber
ve sıvıyağ








AFİYET OLSUN

Yorumlar

  1. yaaaaaaaaaaaa bu dogan dolmasi hiç gormedim ve duymadim bi yemek, yarin deniyecem onu, ama harika ve gûzel, soyliyecem sana nasil oldu :p

    YanıtlaSil
  2. denedikten sonrakği yorumlarını bekliyorum canım teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder