28 Ocak 2013 Pazartesi

PAZI SARMA

Pazının Faydaları:
* İdrar söktürür.
* İdrayollarında hissedilen yanmayı giderir.
* Haşlanmış yaprakların suyu kabızlığı giderir.
* Yaprakları yanık, apse, şişlikler ve basur memelerinden doğan şikayetleri giderir.
* İştah açıcıdır.
* Kansızlığı önler.
* Hazmı kolaylaştırır.
* Vücuda kuvvet verir.
* Öksürüğe karşı faydalıdır.
* Gül yağı ile karıştırılıp başa konulduğunda ağrıyı geçirir.
* Hamile olanların yemesi doğacak çocukta omurga açıklığı riskini azaltır.

Pazı Nasıl Kullanılır:
Pazının kökleri, sapları ve yaprakları pazı yemeği, dolması ve salatası yapılarak kullanılır. Balla karıştırılarak saç çıkmayan deriye sürülürse faydalı olur.


kaynak:www.şifalibitkilerinfaydalari.com



 1 yıl öncesine kadar Pazının nasıl birşey olduğuna dair hiçbir fikrim yoktu. Manavda görüp satıcıya bu nedir diye sordum yabancı ıspanak dedi, ne yapılır bununla dedim dolması,salatası dedi. Aldım eve geldim internetten araştırdım e bir baktım yabancı ıspanak Pazıymış. Tarifinide hemen alıp mutfağa koştum yaptım. Asma yaprağından çoookkk çooook uzak bir lezzet. Hangizi daha lezzetli derseniz benim tercihim Asma yaprağından yana olur.Ona hiçbir sarmayı değişmem :)



Tarifimize geçelim çok konuştum ben :)

Önce pazının içini hazırlamakla başlayalım

İç Malzemeler

1 su bardağı Pirinç
2 iri soğan
1/2 bağ maydanoz
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı karabiber
yeterlimiktarda zeytinyağ ve tuz

yemeklerim  yağlı olduğu için sizlere yağ ölçüsü veremiyorum maalesef, siz ne kadar kullanmak istiyorsanız kafidir.

Küçük doğranmış soğanları tencereye alalım ve pembeleşinceye kadar soteleyelim, salçamızı ekledikten sonra bir iki kez daha karıştırıp yıkanmış süzülmüş pirinçleri ekleyelim, pirinçlerle birlikte biraz daha kavurduğumuz malzemelerimize bir çay bardağı su ekleyip tencerenin kapağını kapatalım.
Pirinçler suyunu çekince ince kıyılmış maydanoz, kuru nane ve tüm baharatları ekleyip ocaktan alalım.

iç malzememiz hazır. Gelelim pazılara

2 bağ pazı yeterli olacaktır.
en son üzerine dökmek için yarım limon suyu
pişince üzerine salçalı yağlı sos



Pazıları yarım saat kadar suda beklettikten sonra tekrar yıkayalımki kum kalmasın içlerinde.
Bir tencere sıcak su koyalım yada direk tencerede su kaynatalım, kaynayan suya pazıları batırıp çıkaralım, bir nevi şoklama yapacağız yani. Şokladığımız pazıları birde soğuk sudan geçirelim ve süzelim.

Ve sarma işlemine geçelim,bunu daha açıklayıcı olması açısından fotoğraflandırıp anlatmak istedim



sarma işlemimiz bitince pazıları tencereye dizelim

üzerine sarmaları geçmeyecek kadar su ve yarım limonun suyunu ekleyelim, çok kısık ateşte 15 dk pişirelim. İç malzememiz az olsada piştiği için 15 dk pişirmek yetiyor çünkü pazı çok çabuk pişiyor.


kızgın zeytinyağına salça ekleyip sos yapalım ve sarmaların üzerine dökerek servis edelim.



AFİYET OLSUN



0 yorum:

Yorum Gönder