24 Ocak 2013 Perşembe

PAMUK PRENSES TATLISI

         Aslında bu tatlının birden fazla ismi var ama ben annemden gördüğüm ismi kullanıyorum ve pamuk prenses tatlısı diyorum. Neden pamuk prenses demiş bilmiyorum.Belkide 3 kızı olduğu için bu ismi vermiştir :)
        
        Diğer isimleri nedir derseniz şimdi yazınca zaten tanıyacaksınız. En çok kullanılan ismi Sütlü irmik Tatlısı, malzemelere dil peyniri eklenmiş ismide  Mehlika  Tatlısı.


        Pamuk prenses talısını dilediğiniz kalıpta yapmanız mümkün. Ben genelde Kek kalıbı kullanıyorum, dilerseniz cam kase,tek kişilik kalıplar  veya borcamdada yapabilirsiniz. Ayrıca her türlü aroma,ceviz,hindistan cevizi,fındık tozu veya bisküvide kullanabilirsiniz.








Malzemeler
1 lt süt
11 yemek kaşık irmik
12 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı margarin
üzeri için ceviz
Margarin ve ceviz haricindeki diğer malzemeler bir tencereye alınır,kıvam alana kadar sürekli karıştırılır. Kaynamaya başlayınca margarin eklenir mikser veya tel çırpıcı yardımıyla iyice karıştırılır. Margarin eriyince tatlımız kalıba dökülür dinlenmeye bırakılır. Kek kalıbında yapacaksak bir gün önce yapmamız gerekiyor, borcamda yapacaksak bir kaç saat önce yapmamız yeterli olur. üzerine ceviz fındık vb. serpebiliriz.
AFİYET OLSUN

2 yorum:

ferahcalezzetler dedi ki...

eline sağlık pınarcım :)

pınar doğan dedi ki...

teşekkürederim :)

Yorum Gönder