27 Ocak 2013 Pazar

KURTARICI YEMEK; FIRINDA TAVUK TAVA

Sanıyorumki Tavuk benim evimde olduğu gibi her evde kurtarıcı bir gıdadır. Bazen canımız yemekle uğraşmak istemediği zaman ilk akla gelen gıda tavuk olur.

Buda öyle bir gün oldu işte, benim minnak oğlumun çok gazı vardı sürekli ağlıyordu,ne yemek yapsam acaba diye düşünmekten sinir olmuşken aklıma tavuk geldi, daha önce yıkayıp derilerinden ayırdığım tavukları difrizden çıkarma zamanı gelmişti :)

işte yemeğimiz




MALZEMELER

kişi sayısına göre tavuk but
10 küçük soğan, yada arpacık soğan
2 domates
3 patates
1 havuç
4 sivri biber( ben çarliston biber kullandım)
1 baş sarımsak
tuz
2 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı yenibahar
sıvıyağ
ben tüm tavuk yemeklerinde yenibahar kullanıyorum, bence yenibahar tavuğa çok yakışıyor




HAZIRLANIŞI

    Biber salçası, baharatlar  ve sıvıyağ karıştırılır. Tavuklar bu karışıma bulanır ve tepsiye dizilir, soyulmuş soğanlar, kalın halkalar halinde doğranmış patatesler, sarımsak, biberler,havuçlar ve domateslerde tepsiye dizilir. Tavukları buladığımız tabakta kalan salça suyla karıştıralarak tavukların üzerine  dökülür. 200 derece fırında pişirilir.


suyunu istediğiniz çekilde ayarlayabilirsiniz



AFİYET OLSUN

11 yorum:

KENDİMCE SEYLER dedi ki...

çok lezzetli görünüyor...

pınar doğan dedi ki...

fırında pişen tavuk yemekleri çok lezzetli oluyor gerçekten

pınar k dedi ki...

Canım ellerıne saglık...ıyı ramazanlar..

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Kuratıcı bir yemek kesinlikle
Çokda lezzetli bende yaparım ve çok severim
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Şahane...Ellerine saglik Pinarcim.
Adanali oldugun blogundan belli oluyor.
Seni takibe aldim, sevgiler.

pınar doğan dedi ki...

Teşekkürederim. Hayırlı Ramazan

pınar doğan dedi ki...

Kesinlikle. Teşekkürler sevgiler

pınar doğan dedi ki...

Çok teşekkürederim. Takip etmenize de sevindim. Sevgiler benden

Suleyman Karavar dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Kristi dedi ki...

Salçaya ne kadar su eklediniz? Fırına koyarken tavada su olacak mı?

pınar doğan dedi ki...

iki bardak kadar su yeterli olacaktır. Yemek sulu olmayacak kadar yani. Sevgiler

Yorum Gönder