21 Ocak 2013 Pazartesi

ADANA USULÜ İÇLİ KÖFTE








MALZEMELER
İÇ MALZEMESİ
500 gr kıyma
5 adet büyük soğan
yarım paket margarin( asla sıvıyağ kullanmayınız)
2 yemek kaşığı biber salçası
bir tutam tuz
1 tatlı kaşığı karabiber
DIŞ MAZLEMESİ
2 su bardağı köftelik bulgur ( benim tercihim esmer bulgur )
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı un
2 kez çekilmiş 200 gr kıyma (tercihen, ben pek tercih etmiyorum ama bu nasıl tarif diyenler için ekliyorum)
1 yemek kaşığı biber salçası
tuz
SOSU İÇİN
sıvıyağ
limon suyu
sarımsak
tozbiber veya  pulbiber








iç harcın yapılışı
  • kıymayı tavaya alıp topaklanmaması için iyice karıştırarak kendi suyunu bırakıp tekrar çekene kadar pişiriyoruz,
  • daha sonra soğanı ekleyip pembeleşinceye kadar kavuruyoruz
  • salçayı tuzu ve karabiberi ekledikten sonra iyice pişmesi için kapağını kapatıyoruz
      iç malzemesinin iyice pişmesi ve suyunu tamamen çekmesi gerekiyor yoksa köftelerde açılma olabiliyor. ayrıca iç harcın donması için mutlaka margarinle yapmamız gerekiyor, sıvıyağ kullanırsak harç donmaz ve doldurulan köfteler haşlanırken dağılır.
önce köftemizin içini hazırlıyoruz, ya bir gün önce yada köfteyi yapacağınız saatten birkaç saat önce hazırlamanız gerekiyor, çünkü için donması gerekiyor. eğer tam donmazsa içli köfteniz haşlanırken yukarıdada yazdığım gibi dağılacaktır.
dış hamurun yapılışı
Bulgur ve salça iyice yoğurulur, yoğurma işleminde ellerinize yapışmaması ve güzel bir hamur olabilmesi için su kullanmalısınız. salça bulgura iyice yedirildikten sonra tuzu eklenir, irmik, kıyma ve unda eklenip hamur kıvam alana kadar yoğurulur. hamurun hazır olup olmadığını elinize bir parça alıp oyarak anlayabilirsiniz, eğer delikler oluşmuyor ve dağılmıyorsa dış hamurunuz hazır hale gelmiştir.
Köftelerimizi doldurmaya geçelim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve yuvarlayın işaret parmağı ve orta parmağınızla ortasına bastıra bastıra çevirerek açın, bu arada avcunuz ve parmaklarınız kuru kalmasın diye elinizi suya batırmalısınız. açılan hamurun içine iç harcından koyup avcunuzda çevire çevire kapatın.
Haşlama suyuna bir tutam tuz ve birkaç limon tuzu ekleyin ve su kaynadıktan sonra köfteleri içine atın. limon tuzu ve tuz köftelerin dağılmaması için.
Köfteler suyun yüzeyine çıkınca pişmiş demektir. Sosu üzerine döküp Sıcak olarak servis yapın.
işte bu kadarrr. zor görünebilir ama inanınki zor değil.  yapması,özellikle yemesi süper zevkli bişey :)
AFİYET OLSUN




4 yorum:

ferah keser dedi ki...

bloğun hayırlı olsun canım ,ben de geçiyordum uğradım:)içli köfte çok severim ellerine sağlık:)

pınar doğan dedi ki...

teşekkürederim, geçerken uğrayıp beni ihmal etmediğin içinde ayrıca teşekkürederim :)

YAKINLAR dedi ki...

pinar ellerine saglik dûn içli koftenin terifinin denedim harika oldu, tessekûr ederim :)

pınar doğan dedi ki...

Rica ederim canim begenmene sevindim

Yorum Gönder