ADANA USULÜ ETLİ KURU PATLICAN DOLMASI



        En sevdiğim yemeklerden biridir patlıcan dolması, etlide olsa zeytinyağlıda olsa bir gelenek gibi 2 haftada bir pişirilir evimizde. Ben küçükken diye başlarmışım :) annemin en meşhur yemeğiydi, sanırım bütün annelerin en meşhur yemeğidir dolma. İlk evlendiğim günlerde dolma yapacağım zamanlar annemi arar sorardım nasıl yapacağım ne kadar pişireceğim diye, hatta bir keresinde karışık dolma yaparken hepsini bir tencerede  pişirebilirmiyim diye kayınvalideme sormuştum. Şimdi bu tarifi sürekli annesine sormaktan bıkanlar için paylaşıyorum :) artık anneye sormak yookkk. buyrun tarif burda :)







MALZEMELER
20 adet kuru patlıcan
1 su bardağı pirinç
200 gr kıyma
1 su bardağı haşlanmış nohut
3 domates
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 yemek kaşığı biber salçası
karabiber,tuz
üzeri için dövülmüş sarımsak ve nane



HAZIRLANIŞI
   Kuru patlıcanları yıkayıp yarım saat sıcak suda bekletiyoruz, patlıcanlar çok tuzlu ise 5 dk haşlayabilirsiniz.  Kıyma,pirinç,küçük doğranmış domatesler, nohut,sıvıyağ ve baharatları harmanlıyoruz. Haşlanmış veya sıcak suda bekletilmiş yumuşayan patlıcanları dolduruyoruz, patlıcanların yeterli dolduğunu anlamak için doldurduktan sonra biraz alttan sıkarsanız fazlası dışarı çıkacaktır. Doldurduğumuz patlıcanları tencereye yatay dizip üzerine yaprak taşı dediğimiz taşla ( fotoğrafta gördüğünüz taş) kapatıyoruz ve taşın üzerine geçmeyecek kadar su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz. Dolmamız piştikten sonra suyundan bir tabağa alıyoruz ve dövülmüş sarımsak ve naneyle karıştırıp dolmaların üzerine döküyoruz.


AFİYET OLSUN








Yorumlar

  1. merhaba,adanalı birini bulmak ne iyi oldu,ben o yörenin yemeklerine bayılıyorumm ellerinize sağlık :)
    izleyicinizim artık,sizide beklerim izleyicim olun bol bol takipleşelim sevgiler...
    http://ugurbocegimmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. merhaba çok teşekkürederim,bende artk sizin izleyicinizim sizinde ellerinize sağlık tariflerinize bayıldım. takipleşiriz artık :) bendende size sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. İnsanın kendi yöresinden, damak tadına uyan yemekler yapan bir tarifçi bulması ne güzel bir duyguymuş :)
    iyi ki güneyliyiz;))
    Pınar hanıma tam destek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum,eksik olmayın. Sizler gibi sevecen,sizler gibi sıkı takipçilerim olduğu sürece sırtım yere gelmez :) Adana lezzetlerini elimden geldiğince en iyi şekilde sunmaya çalışıyorum umarım herkes sizin gibi güzel düşünüyordur. Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder